宮崎大学
入試情報

農学工学総合研究科(博士後期課程)

大学院農学工学総合研究科学生募集要項
(Application Guidelines for Interdisciplinary Graduate School
〔Doctoral Course〕 of Agriculture and Engineering) 

博士後期課程(2025年度4月入学)
Doctoral Course (Entrance on April, 2025)

※出願期間:2024年6月20日(木)~ 6月26日(水)17時必着
*Period for Acceptance: June 20, 2024 (Thu) - June 26, 2024 (Wed) (Must arrive no later than 17:00)
※出願書類は、印刷したものを提出すること。(電子ファイルでの提出は認めない。)
*Application Documents must be submitted in printed form (Electronic files will not be accepted).

インターネットを利用した出願情報の登録及び入学検定料の支払いについては下記ページよりご確認ください。
Please see the page below for information on registering application information and paying the entrance examination fee using the Internet.

インターネット出願登録へ(大学院、工学部編入学専用)

(1)一般選抜/General Selection
(2)社会人選抜/Selection for Working Members of Society
(3)外国人留学生入試/Selection for Overseas Students

  1. 【注意事項】
  2. ・宮崎大学 Web 出願システム(以下、「Web 出願システム」という。)で、出願情報を入力・登録し、検定料を支払うだけでは、出願完了とはならない。出願期間内に提出すべき出願書類の窓口への持参又は郵送(出願期間内に必着)を済ませ、内容に不備がなかった場合、出願完了となる。
    Entering and registering your application information on the University of Miyazaki Internet Application System (hereinafter referred to as the "Internet Application System") and paying the application fee does not mean that your application is complete. The application is complete when the "Application Documents to be Submitted" have been hand carried or mailed (must arrive by the end of the application period) to the application office by the end of the application period, and the contents of the application are complete
  3. ・様式の体裁を崩すことのないよう留意すること。
    Care should be taken not to destroy the appearance of the form.
  4. ・様式1,様式2及び様式4を除き、各様式はA4判用紙片面1枚となるよう調整すること。
    Each form other than Form 1, Form 2 and Form 4 should be adjusted to be one sheet of A4 size paper on one side.
  5. ・様式5のオンライン受験を申請する理由を記入する欄は、本学で受験できない理由を記入すること。
    In the space provided for "Reason for applying to take the Online Examination" on Form 5, enter the reason why the examination cannot be taken at the University.
  6. ・修士課程修了(修了見込み)証明書,出願資格認定書及び成績証明書は,必ず原本を提出すること。(コピー不可)原本の提出が難しい場合は,下記お問い合わせ先に連絡すること。
    Certification of the
    Master's Course or of Expected Completion, Qualification Certificate, and Academic Record must be submitted in original. (Photocopies are not acceptable). If you have difficulty in submitting the original, please contact the following address for inquiries.

Web 出願システムに入力し、印刷するもの/Items to be entered into the Internet Application System and printed out
志願票
Application Form for Entrance Examination
履歴書
Personal History
出願者が本学 Web ページから様式をダウンロードし、必要事項を記載のうえ印刷するもの/Items to be downloaded the form from the University's web page, filled in the necessary information, and printed out
研究計画書(様式1)
Research Plan (Form1)
活動履歴書・研究業績調書(様式2)
Certificate of Activity and Certificate of Research Experience(Form2)
就学許可書(様式3)
Study Approval (Form 3)
修士学位論文の要旨(様式4)
Summary of Master's Thesis (Form 4)
オンライン受験申請書(様式5)
Online Examination Application Form (Form 5)
出願資格認定書類/Document for the Qualification Certification
入学者選抜出願資格認定申請書(様式6-1)
Application Form for Qualification of Entrance Examination(Form 6-(1))
入学者選抜出願資格認定調書(様式6-2)
Personal History for Qualification of Entrance Examination (Form 6-(2))
活動履歴書・研究業績調書(様式6-3)
Certificate of Activity and Certificate of Research Experience(Form 6-(3))

博士後期課程(2024年度10月入学)
Doctoral Course (Entrance on October, 2024)

※出願期間:2024年6月20日(木)~ 6月26日(水)17時必着
*Period for Acceptance: June 20, 2024 (Thu) - June 26, 2024 (Wed) (Must arrive no later than 17:00)
※出願書類は、印刷したものを提出すること。(電子ファイルでの提出は認めない。)
*Application Documents must be submitted in printed form (Electronic files will not be accepted).

インターネットを利用した出願情報の登録及び入学検定料の支払いについては下記ページよりご確認ください。
Please see the page below for information on registering application information and paying the entrance examination fee using the Internet.

インターネット出願登録へ(大学院、工学部編入学専用)

(1)秋季入学者特別選抜/ Special Selection for Autumn Entrance Students
(2)外国人留学生特別入試/Special Selection for Overseas Students

  1. 【注意事項】
  2. ・宮崎大学 Web 出願システム(以下、「Web 出願システム」という。)で、出願情報を入力・登録し、検定料を支払うだけでは、出願完了とはならない。出願期間内に提出すべき出願書類の窓口への持参又は郵送(出願期間内に必着)を済ませ、内容に不備がなかった場合、出願完了となる。
    Entering and registering your application information on the University of Miyazaki Internet Application System (hereinafter referred to as the "Internet Application System") and paying the application fee does not mean that your application is complete. The application is complete when the "Application Documents to be Submitted" have been hand carried or mailed (must arrive by the end of the application period) to the application office by the end of the application period, and the contents of the application are complete.
  3. ・様式の体裁を崩すことのないよう留意すること。
    Care should be taken not to destroy the appearance of the form.
  4. ・様式1,様式2及び様式4を除き、各様式はA4判用紙片面1枚となるよう調整すること。
    Each form other than Form 1, Form 2 and Form 4 should be adjusted to be one sheet of A4 size paper on one side.
  5. ・様式5のオンライン受験を申請する理由を記入する欄は、本学で受験できない理由を記入すること。
    In the space provided for "Reason for applying to take the Online Examination" on Form 5, enter the reason why the examination cannot be taken at the University.
  6. ・修士課程修了(修了見込み)証明書,出願資格認定書及び成績証明書は,必ず原本を提出すること。(コピー不可)原本の提出が難しい場合は,下記お問い合わせ先に連絡すること。
    Certification of the
    Master's Course or of Expected Completion, Qualification Certificate, and Academic Record must be submitted in original. (Photocopies are not acceptable). If you have difficulty in submitting the original, please contact the following address for inquiries.

     
Web 出願システムに入力し、印刷するもの/Items to be entered into the Internet Application System and printed out
志願票
Application Form for Entrance Examination
履歴書
Personal History
出願者が本学 Web ページから様式をダウンロードし、必要事項を記載のうえ印刷するもの/Items to be downloaded the form from the University's web page, filled in the necessary information, and printed out
研究計画書(様式1)
Research Plan (Form1)
活動履歴書・研究業績調書(様式2)
Certificate of Activity and Certificate of Research Experience(Form2)
修士学位論文の要旨(様式4)
Summary of Master's Thesis (Form 4)
オンライン受験申請書(様式5)
Online Examination Application Form (Form 5)
出願資格認定書類/Document for the Qualification Certification
入学者選抜出願資格認定申請書(様式6-1)
Application Form for Qualification of Entrance Examination(Form 6-(1))
入学者選抜出願資格認定調書(様式6-2)
Personal History for Qualification of Entrance Examination (Form 6-(2))
活動履歴書・研究業績調書(様式6-3)
Certificate of Activity and Certificate of Research Experience(Form 6-(3))

短期履修制度について

 社会人選抜においては、すでに相当程度研究業績があり、1 年もしくは 2 年以内に博士論文を仕上げることが可能と事前審査で判断された志願者を対象に、標準修学年限以内での学位取得を可能とする「短期履修制度」があります。「短期履修制度」の申請を希望する者は、入学志願票等の提出前の下記日程までに余裕を持って、指導予定教員に申し出て、提出書類及び提出期限を確認してください。
 ●
10月入学及び4月入学(1次募集)の場合...4月中旬
 ●
4月入学(2次募集)の場合...7月中旬

上記に関するお問合せ先/Inquiries about the above

〒889-2192 宮崎市学園木花台西1丁目1番地
宮崎大学 工学部 教務・学生支援係
TEL:0985-58-7870

【参考】実施済の入試
【Reference】 Entrance examinations already conducted

博士後期課程(2024年度4月入学)
Doctoral Course (Entrance on April, 2024)

※出願期間:2023年6月22日(木)~ 6月28日(水)17時必着
*Period for Acceptance: June 22, 2023 (Thu) - June 28, 2023 (Wed) (Must arrive no later than 17:00)
※出願書類は、印刷したものを提出すること。(電子ファイルでの提出は認めない。)
*Application Documents must be submitted in printed form (Electronic files will not be accepted).
検定料振込依頼書については,工学部教務・学生支援係(農学工学総合研究科担当)に請求すること。
*For the form for remittance, please contact Interdisciplinary Graduate School of Agriculture and Engineering Student Office, Faculty of Engineering, University of Miyazaki.

(1)一般選抜/General Selection
(2)社会人選抜/Selection for Working Members of Society
(3)外国人留学生入試/Selection for Overseas Students

  1. 【注意事項】
  2. ・様式の体裁を崩すことのないよう留意すること。
    Care should be taken not to destroy the appearance of the form.
  3. ・様式2,様式3及び様式5を除き、各様式はA4判用紙片面1枚となるよう調整すること。
    Each form other than Form 2, Form3 and Form 5 should be adjusted to be one sheet of A4 size paper on one side.
  4. ・様式6のオンライン受験を申請する理由を記入する欄は、本学で受験できない理由を記入すること。
    In the space provided for "Reason for applying to take the Online Examination" on Form 6, enter the reason why the examination cannot be taken at the University.
  5. ・修士課程修了(修了見込み)証明書,出願資格認定書及び成績証明書は,必ず原本を提出すること。(コピー不可)原本の提出が難しい場合は,下記お問い合わせ先に連絡すること。
    Certification of the
    Master's Course or of Expected Completion, Qualification Certificate, and Academic Record must be submitted in original. (Photocopies are not acceptable). If you have difficulty in submitting the original, please contact the following address for inquiries.

出願書類/Application Documents
入学志願票
Application Form for Entrance Examination
受験票・写真票
Identification Card and Photograph Card
履歴書(様式1)
Personal History (Form1)
研究計画書(様式2)
Research Plan (Form2)
活動履歴書・研究業績調書(様式3)
Certificate of Activity and Certificate of Research Experience (Form 3)
就学許可書(様式4)
Study Approval (Form 4)
修士学位論文の要旨(様式5)
Summary of Master's Thesis (Form 5)
オンライン受験申請書(様式6)
Online Examination Application Form
検定料納入証明書貼付台紙
Form to paste Remittance Certificate
出願資格認定書類/Document for the Qualification Certification
入学者選抜出願資格認定申請書(様式7-1)
Application Form for Qualification of Entrance Examination(Form 7-(1))
入学者選抜出願資格認定調書(様式7-2)
Personal History for Qualification of Entrance Examination (Form 7-(2))
活動履歴書・研究業績調書(様式7-3)
Certificate of Activity and Certificate of Research Experience(Form 7-(3))
長期履修制度申請書類
長期履修申請書 長期履修申請許可書

博士後期課程(2023年度10月入学)
Doctoral Course (Entrance on October, 2023)

※出願期間:2023年6月22日(木)~ 6月28日(水)17時必着
*Period for Acceptance: June 22, 2023 (Thu) - June 28, 2023 (Wed) (Must arrive no later than 17:00)
※出願書類は、印刷したものを提出すること。(電子ファイルでの提出は認めない。)
*Application Documents must be submitted in printed form (Electronic files will not be accepted).
検定料振込依頼書については,工学部教務・学生支援係(農学工学総合研究科担当)に請求すること。
*For the form for remittance, please contact Interdisciplinary Graduate School of Agriculture and Engineering Student Office, Faculty of Engineering, University of Miyazaki.

(1)秋季入学者特別選抜/ Special Selection for Autumn Entrance Students
(2)外国人留学生特別入試/Special Selection for Overseas Students

  1. 【注意事項】
  2. ・様式の体裁を崩すことのないよう留意すること。
    Care should be taken not to destroy the appearance of the form.
  3. ・様式2,様式3及び様式5を除き、各様式はA4判用紙片面1枚となるよう調整すること。
    Each form other than Form 2, Form3 and Form 5 should be adjusted to be one sheet of A4 size paper on one side.
  4. ・様式6のオンライン受験を申請する理由を記入する欄は、本学で受験できない理由を記入すること。
    In the space provided for "Reason for applying to take the Online Examination" on Form 6, enter the reason why the examination cannot be taken at the University.
  5. ・修士課程修了(修了見込み)証明書,出願資格認定書及び成績証明書は,必ず原本を提出すること。(コピー不可)原本の提出が難しい場合は,下記お問い合わせ先に連絡すること。
    Certification of the
    Master's Course or of Expected Completion, Qualification Certificate, and Academic Record must be submitted in original. (Photocopies are not acceptable). If you have difficulty in submitting the original, please contact the following address for inquiries.
     
出願書類/Application Documents
入学志願票
Application Form for Entrance Examination
受験票・写真票
Identification Card and Photograph Card
履歴書(様式1)
Personal History (Form1)
研究計画書(様式2)
Research Plan (Form2)
活動履歴書・研究業績調書(様式3)
Certificate of Activity and Certificate of Research Experience (Form 3)

修士学位論文の要旨(様式5)
Summary of Master's Thesis (Form 5)

オンライン受験申請書(様式6)
Online Examination Application Form
検定料納入証明書貼付台紙
Form to paste Remittance Certificate
出願資格認定書類/Document for the Qualification Certification
入学者選抜出願資格認定申請書(様式7-1)
Application Form for Qualification of Entrance Examination(Form 7-(1))
入学者選抜出願資格認定調書(様式7-2)
Personal History for Qualification of Entrance Examination (Form 7-(2))
活動履歴書・研究業績調書(様式7-3)
Certificate of Activity and Certificate of Research Experience(Form 7-(3))
長期履修制度申請書類
長期履修申請書 長期履修申請許可書

短期履修制度について

 社会人選抜においては、すでに相当程度研究業績があり、1 年もしくは 2 年以内に博士論文を仕上げることが可能と事前審査で判断された志願者を対象に、標準修学年限以内での学位取得を可能とする「短期履修制度」があります。「短期履修制度」の申請を希望する者は、入学志願票等の提出前の下記日程までに余裕を持って、指導予定教員に申し出て、提出書類及び提出期限を確認してください。
 ●
10月入学及び4月入学(1次募集)の場合...4月中旬
 ●
4月入学(2次募集)の場合...7月中旬

Get ADOBE READER

PDFファイルをご覧いただくためには、Adobe Reader(無償)が必要です。
Adobe Readerは Adobe Readerのダウンロードページよりダウンロードできます。

文字サイズ 標準 拡大


PAGE TOP

宮崎大学
MENU CLOSECLOSE